lørdag den 2. marts 2013

Forårstegn i haven!



Så kom jeg endelig en tur i haven, omend kun en kort tur for at tjekke efter forårstegn. Det var ikke skuffende. Jeg fandt påskeklokker, vintergækker, hvidløg, ramsløg og desværre også lidt skvalderkål.









Jeg har været sygdomsramt dette forår. Først tog jeg en tur på en måneds tid med galdestensanfald og dertil hørende kløe over hele kroppen. Du drømmer ikke om, hvor udmattende det er, at klø sig selv over hele kroppen næsten hele døgnet. Kløe - hvorfor det? Jo, når galdestenene blokerer galdegangen kan leveren ikke udskille affaldsstofferne og så lægger de sig i huden og det klør altså noget så forb.... Jeg har den største medfølelse med hunde der klør sig efter den omgang. Jeg har så fået antihistaminer og det hjælper heldigvis, men det trætter også utroligt meget.

Nå, men jeg nåede da lige, at raskmelde mig i 5 dage, så blev jeg bogstaveligt talt væltet omkuld af en influenza og tæt på 40 i feber. Jeg sov næsten 3 døgn i træk. Når man har galdesten må man ikke få høj feber, for det kan betyde infektion, så afsted i taxa til lægevagten og hjem igen. Det var så bare influenza, pyhh! Det har nu varet omkring 14 dage og igår trodsede jeg det hele og kørte i haven, for nu skulle jeg altså se noget andet. Det var da også en skøn omveksling af omgivelser. Den lille hund ikke mindst var utroligt glad for at se mig igen og den veg ikke fra min side fra jeg kom til jeg kørte igen. Hvor er dyr altså bare skønne og oplivende!

Af en eller anden grund har jeg så også været plaget af svimmelhed og tænkte, at det da nok var af ikke at lave noget som helst i næsten 2 måneder og vinteren er jo ikke den mest aktive del af året i forvejen, så jeg havde nok godt af, at komme lidt ud og gå omkring, bare stille og roligt og det har da også hjulpet lidt, så imorgen tror jeg nok, at jeg satser og raskmelder mig igen. Det er jo lige til at blive tosset i hovedet af, at trisse omkring i sit eget hjem med kløe og svimmelhed så længe, så nu må det arbejdes væk, som min mormor altid sagde; 'Det skal bare arbejdes væk!'

Åh ja, min blog fyldte jo år i februar og jeg havde ellers haft mange tanker om give away i den forbindelse, men det kunne jeg altså ikke koncentrere mig om, så det må blive i nærmeste fremtid engang!

Nyd foråret derude :o)

5 kommentarer:

  1. Hej Vibeke
    Jeg har da undret mig over, hvor du blev af. Det var da en værre omgang. Håber du er over den nu, men pas nu på ikke at tage for hårdt fat.
    God bedring.

    SvarSlet
  2. kære Vibeke, sikken en omgang..min galde belv fjernet for 3 år siden men jeg fig da heldigvis ikke kløe som du. Det må have været en hård omfamg og så infkuenza oven i.
    Du har været savnet herinde, godt du er tilbage.Hvor er det dejlige billeder du har taget.
    Forsat god dag til dig.
    Knus fra Linda

    SvarSlet
  3. Hej Vibeke.Godt at du er ved at være ovenpå igen.......sikke da en omgang du har været igennem.
    Tillykke med det første år på bloggen.Nu har vi forår,og så kan det kun gå fremad.
    Rigtig god weekend il dig knus Jette

    SvarSlet
  4. Det er noget af en omgang du har været igennem,godt du er på vej både til at have det bedre men også mod forår og ude-tid.
    Det er nogle fine billeder du har taget.
    Ønsker dig god bedring og en fantastisk have-sæson.
    Knus fra Leila

    SvarSlet
  5. Tak for jeres søde ord - jeg har selv savnet bloglandet og glæder mig til forårets komme og en ny sæson med jord under neglene!
    Knus til jer :o)

    SvarSlet