lørdag den 15. december 2012

Blomster trods kulden!

Jeg ved ikke helt om jeg skal være stolt, men ihvertfald har min Saint Paulia blomstret hele sommeren indtil nu og jeg regner med at den blir ved et godt stykke tid endnu.



Den står i et sydvendt vindue, hvilket egentlig er helt forkert, men den trives med det. Som man kan se er den efterhånden flere år gammel og med et lille skvæt vand i ny og næ, kvitterer den med de skønneste blomster.

Til foråret har jeg tænkt mig at lave nye planter. Det gør jeg ved helt enkelt at tage et blad med en cm stilk og stikke det i fugtig jord og derved spirer det og kommer med en ny plante. Har man adgang til det, kan man med fordel benytte voksemedium i stedet for jord, hvilket er lidt nemmere at styre med vand og fugt.


3 kommentarer:

  1. Hej med dig
    Jeg så lige, at du har tilmeldt dig som fast læser på min blog, så nu gør jeg gengæld her :)
    Min mor var en ørn til Sct. Paulier, nu er hun på plejehjem i Munkebo og har kun orkidéer, men det går også rigtig godt med dem, der er altid nogle i blomst.
    Jeg kan se, at du bor i Odense, som du kan regne ud, er jeg også fynbo.
    Vh
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja jeg kan til gengæld slet ikke holde liv i ordidéer, men sådan er vi så forskellige!

      Slet