fredag den 2. marts 2012

Jamen jeg ville da ønske at det nu endelig var forår og der ikke kom mere nattefrost, men som vi alle ved kan marts sågar byde på sne, så det med drivhuset og såning må vente lidt endnu. Men til gengæld behøver vi ikke længere vente med at sidde i drivhuset og nyde kaffen og de tyve grader i solen. Mhhh!!! Dejligt!
Så da min mor og jeg havde handlet idag, satte vi os  i drivhuset og nød kaffen, mens vi talte om hvordan haven skulle se ud i år og hvad der skulle gøres.

Vi talte også lidt om at der ikke er så mange træer i vores have, men vi kunne så heller ikke lige se hvor vi skulle plante træer henne. I forhaven står der en meget gammel Guldregn, på siden af huset en blodblomme som jeg holder enormt meget af, og ellers er det kun små opstammede træer.

Heraf en Hestekastanje som min nevø 'såede' sammen med min far da nevøen var omkring 2-3 år gammel, så den passer vi seføli på. Den var blevet høj og ranglet og derfor tog jeg toppen af den forrige år og tænkte at jeg vel kunne lave et lille opstammet træ af den som så mange andre slags træer og buske. Eller nåh ja den er da 1,80 m mindst, så lille er måske så meget sagt.

Den er stadig ret ranglet, men jeg har nu tænkt mig at holde den nede i størrelse og se hvad det kan blive til. Tjah, et af mine mange gennem tiderne eksperimenter.

Inden vi handlede, havde jeg været ude og klippe bladene af mine Helleborus, så man bedre kan se blomsterne og så ryddede jeg lige udkrudt i baggårdens rosenbed. Blandt andet en hel masse kvikgræs, jeg hader det møj.

I år SKAL jeg simpelthen have lavet en hel masse praktisk arbejde, så ukrudtet har bare at blive inde i naboernes haver... Den udbedrede overdækkede terræsse på forsiden skal males, skuret skal repareres, hegnene skal skal renses for alger, jeg vil endelig have lavet mig et udebord hvor jeg kan omplante og så m.m., de nye højbede skal laves og så er der en hel masse andre praktiske gøremål der bare ikke kan vente, så UKRUDT, DU HAR BARE AT VÆLGE NABOENS HAVE I ÅR, FÆRDIG!!!!!

 Åh ja, og for slet ikke at tale om min mors foder hus som skal have en ny sokkel, så der er nok at gøre, når man som jeg ikke selv bor på ejendommen og selv har et hjem og et forhåbentlig snarligt job selv at ordne ved siden af. Men som de andre år blir haven jo nok prioriteret først allivel!!!! :o)

Men den tid, den sorg eller glæde! som min mor altid har sagt :o)

God haveglæde og god arbejdslyst til jer alle!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar